Vés al contingut

Formulari de cerca

Ajuntament de
Cerdanyola

  • Inici
  • Llistat d'Activitats
  • Altres recursos
  • Contacte

Ajuntament de Cerdanyola del Vallès

  • Inici
  • Llistat d'Activitats
  • Altres recursos
  • Contacte
Blocs Educatius

Cerdanyola Educa

  1. Sóc perquè som. L'escola espai de convivència
  • Ciutat, història i patrimoni
  • Arts Escèniques
  • Arts visuals i plàstiques
  • Expressió corporal, joc i esport
  • Educació ambiental
  • Educació per la salut
  • Educació per la mobilitat segura
  • Igualtat, solidaritat i convivència
  • Mitjans de Comunicació
  • El món de la paraula
  • Tothom educa
  • Comunitat Educativa
  • Blocs educatius
  • Ciutat, història i patrimoni
  • Arts visuals i plàstiques
  • Arts Escèniques
  • Expressió corporal, joc i esport
  • Educació ambiental
  • Educació per la salut
  • Educació per la mobilitat segura
  • Igualtat, solidaritat i convivència
  • Mitjans de Comunicació
  • El món de la paraula
  • Tothom educa
  • Comunitat Educativa

Sóc perquè som. L'escola espai de convivència

Activitat adreçada al cicle superior d'educació primària (5è i 6è).

El procés parteix de la figura de Desmond Tutu a Sud-àfrica i del concepte d'Ubuntu "Soc perquè som". En aquesta activitat es busca reflexionar sobre com en un context d'extrem conflicte van ser crucials el diàleg i l'escolta per afavorir la reconstrucció del teixit social del país i la convivència després d'anys de conflicte. Des d'aquesta base, es treballen continguts relacionats amb el conflicte, la resolució positiva de conflictes, el poder del diàleg, la coexistència des de la diversitat i la convivència. La proposta és obrir l'espai perquè a través del joc puguem reflexionar amb els nens i les nenes l'actitud que tenim davant dels conflictes.

Es portaran a terme 3 sessions de dues hores de durada:

  • 1a. Introducció de l’activitat. Es treballaran els conceptes descrits a través de diferents dinàmiques i es recolliran les vivències de l’alumnat.
  • 2a. Creació de la campanya de comunicació amb la construcció d'un missatge que es pugui compartir amb la comunitat educativa.
  • 3a. Disseny de l'acció conjunta, amb el propòsit de transmetre la campanya de comunicació.

La metodologia utilitzada és la de participació de l'alumnat a partir de l’aprenentatge per descobriment i de dinàmiques participatives, socioafectives i vivencials. Aquestes sessions aportaran eines a l’alumnat per a la gestió positiva dels conflictes i el foment del diàleg.

Comptarà amb l’acompanyament de l'equip educatiu de la Unipau. A través de reunions, es posaran en comú les necessitats dels diversos grups i de l’alumnat.

Objectius:

  • Fomentar la reflexió entorn de la noviolència i la cultura de pau a través de la figura de Desmond Tutu.
  • Identificar realitats diferents de les pròpies i enfortir la mirada respectuosa cap a l'altre.
  • Dissenyar una campanya de comunicació i una acció per difondre un missatge de convivència.
  • Reconèixer-se com a agents actius davant de la noviolència i la cultura de pau.
  • Activar els processos de creativitat de les i els estudiants

Observacions:

  • Si necessiteu més informació, resoldre dubtes i/o si voleu coordinar una reunió amb la Universitat Internacional de la Pau, no dubteu a posar-vos en contacte amb l'àrea de projectes educatius a través del correu projecte.educatiu@unipau.org 
Bloc: 
Igualtat, solidaritat i convivència
Cicle: 
Educació Primaria Cicle Superior
Servei responsable: 
Cooperació i Solidaritat
Organització: 
Universitat Internacional de la Pau (UNIPAU)
Calendari: 

D'octubre a juny.

Horari: 

3 sessions.
Durada 2h per sessió.

Preu: 

Subvencionada Ajuntament.

Localitzacio: 

Activitat a l'aula.

Contacte: 

Soraya Soler.
671 003 166
solerbs@cerdanyola.cat

Universitat Internacional de la Pau
Juliana Sotelo Lemus
935 657 000 (2742)
687 245 105
projecte.educatiu@unipau.org

Logo Cerdanyola del Vallès
  • Pl. Francesc Layret, s/n
  • 08290 Cerdanyola del Vallès,
  • Tel. 935 80 88 88

Segueix-nos a:

 
  • Inici
  • |
  • Avís legal
  • |
  • Protecció de dades
  • |
  • Mapa del lloc
  • |
  • Accessibilitat