Activitat adreçada a Batxillerat i CFGM,
Itinerari format per 3 tallers de 2 hores cadascun, en els quals a partir dels espais no mixtes, treballarem amb el mateix grup classe, de manera gradual i en aquest ordre, les següents temàtiques:
Aquest itinerari consta de 3 sessions (adaptable a 2 si així ho demana el centre) en les quals apostarem pel treball a partir de grups no mixtes com a eina per a l’apoderament femení i la consciència i responsabilització masculina. Entenem que aquests espais permeten un espai d’intimitat que propicia la sinceritat, l’empatia i el reconeixement cap a totes aquelles violències exercides o patides. A més, parteixen d’un marc sistèmic que permet allunyar-nos de les culpes individuals i apel·lar a la responsabilitat col·lectiva, trencant amb els estigmes i les revictimitzacions. S’utilitzaran metodologies participatives que conceben a l’alumnat com a agent actiu en la construcció de coneixement; a partir d’activitats lúdiques, interactives, creatives i flexibles que fomenten la consciència grupal i la pràctica reflexiva. Amb aquest tipus de metodologies apostem per crear situacions experiencials que ens portin a generar debats des de les pròpies vivències i l’emoció, com a font bàsica de coneixement i reflexió. Serà a partir de la participació doncs, (que entenem de moltes maneres: verbal, corporal, escolta activa, presencial, etc) que l’alumnat es farà seu el contingut i les reflexions que se’n desprenguin. Aquest és un dels punts forts de les metodologies participatives: no són hermètiques i rígides, sinó que s’adapten als objectius a acomplir i al grup que les durà a terme. Per tant, és el taller que s’adapta al grup i no al revés, evitant d’aquesta manera, “fer entrar amb calçador” i de forma poc orgànica uns continguts o maneres de treballar concretes. Des d’aquesta metodologia, a cada sessió treballarem de manera exhaustiva les temàtiques plantejades més amunt, de manera que al final de l’itinerari i a través de la sessió mixta final, les participants puguin verbalitzar tot el que han treballat a l’altre grup i es puguin entendre, sostenir i abordar millor les violències que es generen en el centre.
D'octubre a juny.
Matins en horari escolar. 3 sessions Durada 2h. per sessió
Subvencionada Ajuntament.
Activitat a l'aula.
Clara Dachs Bernad 607 280 750dones@cerdanyola.cat