Ioga per a tothom

Activitat adreçada a educació infantil i primària, ESO i Batillerat. Només un nivell per centre.
Aquesta iniciativa es presenta com a una oportunitat per compartir de igual a igual la pràctica del ioga, per crear espais on s’afavoreixi la inclusió social i on les persones puguin demostrar que la discapacitat no és una barrera per al benestar i l'educació.
En aquest sentit, amb les escoles integrem sessions que promoguin la diversitat i l'acceptació, demostrant que tots som diferents i valuosos, creant activitats que fomentin la col·laboració i fent un treball de prevenció afavorint la inclusió i evitant l'aparició de possibles estigmes i prejudicis en el futur.
Pel que fa al grup d'adolescents i a diferència del treball amb infants, es busca oferir una mirada cap a les persones amb discapacitat basada en la realitat, educant sobre els seus drets. Treballant per superar prejudicis i promoure una actitud positiva cap a la diversitat, destacant la importància de respectar i valorar les diferències individuals, desenvolupant la capacitat de posar-se en el lloc dels altres per a comprendre els seus desafiaments, metes i èxits.
L’activitat consta de 3 SESSIONS, preferiblement durant 3 setmanes consecutives.
Objectius:
- mantenir una pràctica de ioga que permeti un desenvolupament personal harmònic, físic i psicoemocional.
- Fomentar la inclusió social de les persones amb discapacitat i alhora generar un sentiment de pertinença a la comunitat.
- Ajudar els estudiants a desenvolupar empatia i sensibilització cap a les persones amb discapacitat a través de la interacció directa i l'aprenentatge compartit
- Experimentar les tècniques de relaxació i ioga per augmentar el benestar i donar una perspectiva diferent del que coneixen.
- Oferir als estudiants i a les persones de l’entitat els beneficis físics i mentals del ioga, incloent-hi la millora de la concentració, la reducció de l'estrès i l'augment de la flexibilitat i la força.
- Afavorir al desenvolupament d’una comunitat inclusiva, acollidora i solidària.
- Oferir tècniques que es poden fer servir dins l’aula pel mestre/a o professor/a per treballar actituds com: la paciència, la tranquil·litat i la lentitud... que afavoreixin l’harmonia del grup i que poden ser incorporades pels alumnes.
Observacions:
- L'escola ha de proporcionar un espai adequat pel desenvolupament de la sessió. És fonamental que les activitats de ioga es realitzin en una sala que ofereixi suficient espai per a tots els participants. L'àrea ha de ser àmplia i permetre el moviment lliure, garantint que cada estudiant tingui el seu propi espai per a realitzar les postures de ioga sense restriccions. Un entorn espaiós no sols facilita l'execució correcta dels exercicis, sinó que també contribueix a una experiència més còmoda i segura per a tots.
D'octubre a juny
Matins en horari escolar.
3 sessions consecutives.
Durada 1h. per sessió.
Activitat al centre educatiu.
Al gimnàs o sala de psicomotricitat.
Begoña Grau Roca
936 928 811
dcoc@gsiscat.org