Activitat adreçada al cicle mitjà d'educació primària (3r i 4t).
La desigualtat entre homes i dones també es manifesta en la distribució del temps, ambdós dediquen un temps similar a les tasques productives, és a dir, al treball remunerat, però no passa el mateix amb la dedicació a les tasques reproductives.
A través d’una dinàmica participativa, un grup de l’alumnat es posarà en la pell d’uns nàufrags que han de començar una nova vida a una illa deserta i hauran de dividir les tasques a realitzar per poder sobreviure. Un cop hagi finalitzat l'actuació els companys i companyes han de definir quin membre de la família ha representat persona i quines tasques ha realitzat. El següent pas és que la família de nàufrags expliqui com han decidit fer la divisió de les tasques, han seguit algun criteri, ho han discutit entre tots els membres? Com s’han sentit amb el desenvolupament de les seves tasques, els hi hagués agradat fer una altra cosa? Per seguir amb el debat, llistarem les tasques que havien repartit els companys i companyes en la dinàmica i les relacionarem amb tasques que es realitzen a casa i començarem un debat. Per finalitzar, proposarem a l'alumnat del taller, que per petits grups proposin alternatives més justes per dividir les tasques domèstiques.
D'octubre a juny.
Matins en horari escolar. Durada 1h.
Subvencionada Ajuntament.
Activitat a l'aula.
Clara Dachs Bernad 607 280 750dones@cerdanyola.cat