Activitat adreçada al cicle superior d'educació primària (5è i 6è).
El llenguatge és una eina de comunicació imprescindible pel desenvolupament de les relacions socials. Es tracta d'una construcció social més que reflecteix els pensaments, ideals i la manera de veure la vida de la societat. Al llarg de la història, l'ús del genèric masculí per fer referència a allò que és masculí i femení ha acabat per invisibilitzar i excloure a les dones.
Començarem el taller introduint el concepte de llenguatge. Des del principi del taller ens dirigirem al grup en femení. Formarem grups de 4-5 persones i en cadascun d'ells els hi donarem un seguit de mots i expressions que utilitzen el genèric masculí i hauran de buscar alternatives no sexistes a aquests. Reflexionarem conjuntament, sobre la importància d'incloure a tots i a totes quan parlem i sobre com ens podem sentir quan constantment no se'ns té en compte.
A la següent dinàmica participarà tota la classe, projectarem una sèrie de paraules i expressions, com per exemple:zorro/zorra, asistente/assistenta, "còrrer cómo una nena", "ser un home", etc. explicarem quines atribucions despectives té el mot femení que no té el mot masculí o quin significat sexista té l'expressió. Tot seguit farem la dinàmica: “el conte d’una sola paraula” i finalment, crearem un espai de reflexió en el qual l'alumnat pugui explicar les seves pròpies experiències i com l'ús del llenguatge sexista els pot fer sentir i quines conseqüències pot tenir en la construcció de la personalitat.
D’octubre a juny.
Matins en horari escolar. Durada: 1h.
Subvencionada Ajuntament.
Activitat a l'aula.
Clara Dachs Bernad 607 280 750dones@cerdanyola.cat