Vés al contingut

Formulari de cerca

Ajuntament de
Cerdanyola

  • Inici
  • Llistat d'Activitats
  • Altres recursos
  • Contacte

Ajuntament de Cerdanyola del Vallès

  • Inici
  • Llistat d'Activitats
  • Altres recursos
  • Contacte
Blocs Educatius

Cerdanyola Educa

  1. Llistat d'Activitats
  2. Igualtat, solidaritat i convivència
  3. Cercles no mixtes
  • Ciutat, història i patrimoni
  • Arts Escèniques
  • Arts visuals i plàstiques
  • Expressió corporal, joc i esport
  • Educació ambiental
  • Educació per la salut
  • Educació per la mobilitat segura
  • Igualtat, solidaritat i convivència
  • Mitjans de Comunicació
  • El món de la paraula
  • Tothom educa
  • Comunitat Educativa
  • Blocs educatius
  • Ciutat, història i patrimoni
  • Arts visuals i plàstiques
  • Arts Escèniques
  • Expressió corporal, joc i esport
  • Educació ambiental
  • Educació per la salut
  • Educació per la mobilitat segura
  • Igualtat, solidaritat i convivència
  • Mitjans de Comunicació
  • El món de la paraula
  • Tothom educa
  • Comunitat Educativa

Cercles no mixtes

Activitat adreçada a Batxillerat i CFGM,​ 

Itinerari format per 3 tallers de 2 hores cadascun, en els quals a partir dels espais no mixtes, treballarem amb el mateix grup classe, de manera gradual i en aquest ordre, les següents temàtiques:

  1. Fam de taronja sencera: Qüestionament de l’amor romàntic patriarcal: mites i violències (taller no mixt).
  2. Només sí és sí: Prevenció de violències sexuals (taller no mixt). 
  3. Retrobem-nos: Cercle restauratiu d’escolta i elaboració d’estratègies col·lectives (taller mixt).

Aquest itinerari consta de 3 sessions (adaptable a 2 si així ho demana el centre) en les quals apostarem pel treball a partir de grups no mixtes com a eina per a l’apoderament femení i la consciència i responsabilització
masculina. Entenem que aquests espais permeten un espai d’intimitat que propicia la sinceritat, l’empatia i el reconeixement cap a totes aquelles violències exercides o patides. A més, parteixen d’un marc sistèmic que permet allunyar-nos de les culpes individuals i apel·lar a la responsabilitat col·lectiva, trencant amb els estigmes i les revictimitzacions. 
S’utilitzaran metodologies participatives que conceben a l’alumnat com a agent actiu en la construcció de coneixement; a partir d’activitats lúdiques, interactives, creatives i flexibles que fomenten la consciència grupal i la pràctica reflexiva. Amb aquest tipus de metodologies apostem per crear situacions experiencials que ens portin a generar debats des de les pròpies vivències i l’emoció, com a font bàsica de coneixement i reflexió. Serà a partir de la participació doncs, (que entenem de moltes maneres: verbal, corporal, escolta activa, presencial, etc) que l’alumnat es farà seu el contingut i les reflexions que se’n desprenguin. Aquest és un dels punts forts de les metodologies participatives: no són hermètiques i rígides, sinó que s’adapten als objectius a acomplir i al grup que les durà a terme. Per tant, és el taller que s’adapta al grup i no al revés, evitant d’aquesta manera, “fer entrar amb calçador” i de forma poc orgànica uns continguts o maneres de treballar concretes.
Des d’aquesta metodologia, a cada sessió treballarem de manera exhaustiva les temàtiques plantejades més amunt, de manera que al final de l’itinerari i a través de la sessió mixta final, les participants puguin verbalitzar tot el que han treballat a l’altre grup i es puguin entendre, sostenir i abordar millor les violències que es generen en el centre.

Objectius:

  • Crear i consolidar un vincle amb el grup que ens permeti endinsar-nos en les diferents temàtiques plantejades.
  • Generar espais segurs i d’intimitat tant per a noies, nois, com per a persones no binàries.
  • Indagar en les causes de la violència patriarcal a partir de dinàmiques experiencials que ens permetin anar més enllà de la teoria.
  • Construir imaginaris i discursos que qüestionin la norma i que obrin escletxes a noves maneres de relacionar-nos i d’habitar la masculinitat i la feminitat.
  • Habilitar un espai d’escolta per donar veu a totes aquelles persones invisibilitzades a causa de factors contextuals o estructurals.

Observacions:

  • Demanem al professorat que es quedi a l’aula durant el taller.
  • Es requereix aula àmplia amb cadires, pissarra, ordinador, projector i pantalla.
  • Al final de l'activitat es lliura un dossier amb recursos vinculats amb la temàtica.
Bloc: 
Igualtat, solidaritat i convivència
Cicle: 
Educació Secundària Obligatoria i Batxillerat
Servei responsable: 
Igualtat i feminisme
Organització: 
Enruta't
Calendari: 

D'octubre a juny.

Horari: 

Matins en horari escolar.
3 sessions
Durada 2h. per sessió

Preu: 

Subvencionada Ajuntament.

Localitzacio: 

Activitat a l'aula.

Inscripció: 

Clara Dachs Bernad
607 280 750
dones@cerdanyola.cat

Logo Cerdanyola del Vallès
  • Pl. Francesc Layret, s/n
  • 08290 Cerdanyola del Vallès,
  • Tel. 935 80 88 88

Segueix-nos a:

 
  • Inici
  • |
  • Avís legal
  • |
  • Protecció de dades
  • |
  • Mapa del lloc
  • |
  • Accessibilitat