Activitat adreçada al segon cicle de l'ESO (3r i 4t).
La sessió s’iniciarà exposant diferents referents del grup, extrets de les diverses xarxes socials que utilitzen. Per grups realitzarem una pluja d’idees sobre quins aspectes físics, de personalitat i conductes “admiren” o perquè segueixen o consideren referent a aquella persona. Per realitzar-ho, es faran grups d’entre 4-6 alumnes, cada grup realitzarà una llista que llavors hauran d’exposar i s’anotaran en una pissarra. En aquest moment, es tractarà a nivell més teòric els conceptes d’estereotips i rols de gènere partint del coneixement que tinguin els/les alumnes.
Posteriorment, es visualitzaran uns videos de campanyes sobre la realitat de les xarxes socials per, seguidament, obrir un debat en relació als estereotips de gènere i donar nocions sobre aquesta qüestió en concret. També aprofitarem per introduir el concepte d’interseccionalitat, detectem a les xarxes socials o als anuncis que ens apareixen en aquestes persones de diferents races? I pel que fa a la classe social? Per què penseu que és així? Creieu que també són construccions socials? Per finalitzar el debat, reflexionarem entorn a un possible canvi en la societat actual, el poder de la veu feminista, una major consciència de la necessitat de trencar amb els estereotips i el moviment que promou llibertat individual sense etiquetes, ni estereotips, ni rols prefixats.
D’octubre a juny.
Matins en horari escolar. Durada 1:30h.
Subvencionada Ajuntament.
Activitat a l'aula.
Clara Dachs Bernad 607 280 750dones@cerdanyola.cat