Dimas Fàbregas ha estat el ponent convidat aquest any a l'acte inaugural del curs escolar dictant la conferència 'Aprendre l'Art'.
L’Ateneu ha acollit aquest matí l’acte que ha aplegat a una bona part de la comunitat educativa, a més de l’alcalde de Cerdanyola del Vallés, Carles Escolà; la regidora d’Educació, Elvi Vila i el nou director els Serveis Territorials d’Educació del Vallès Occidental, Jesús Viñas
La primera en parlar ha estat la regidora, Elvi Vila, que ha distingit la important tasca que fan les professores i els professors al capdavant de la societat acollint uns infants que les famílies deixen a les seves mans i que elles acompanyen durant tot el seu desenvolupament, amb dedicació, esforç i moltes ganes.
Posteriorment ha pres la paraula el director dels Serveis Territorials, Jesús Viñas, que ha comentat que el seu equip portarà endavant el projecte educatiu amb llibertat, compromís, gratitud i servei.
Dimas Fàbregas, mestre especialista en Educació Artística, ha posat l’accent en la importància de l’art a les escoles perquè, segons ell, comporta processos creatius molt lligats amb l’aprenentatge que es fan des de la fe, la comunicació i el pensament. Per a Dimas s’ha d’escoltar a l’alumne perquè l’art és un camí que l’han de fer junts les professores i els alumnes, ja que els llenguatges artístics permeten expressar les emocions, sentiments i sensacions que ajuden a aprendre a nivell individual i en col·lectiu.
L’alcalde de Cerdanyola del Vallès, Carles Escolà, ha defensat l’educació publica, catalana i de qualitat, recordant que la Generalitat no sempre ha complert els seus compromisos amb la ciutat. Ha esmentat la segona fase del desamiantatge que s’havia d’haver fet a les escoles de Cerdanyola del Vallès i que no s’ha pogut fer per falta de recursos i la supressió d’una línia de P3 al Saltells. També ha recordat que en altres ocasions ha estat la falta de voluntat política la que ha fet impossible una decisió del govern, com és el cas de la gestió publica de les llars d’Infants que tant han batallat.
Tornar a la pàgina d'actualitat