Activitat adreçada al primer cicle de l'ESO (1r i 2n).
Dividim l’aula per grups de 5 persones i els hi assignarem a cada grup un concepte que hauran de definir: Identitat de gènere, expressió del gènere, sexe biològic, orientacions sexuals. Posarem en comú les diferents definicions i si cal, acotarem les explicacions. Un cop hagi quedat clara la diferència entre aquests 4 conceptes, proposarem fer una pluja d’idees sobre les diferents orientacions sexuals que coneixem, totes les idees i paraules que sorgeixin les anirem apuntant a la pissarra i aprofitarem per introduir de manera teòrica quines tipologies d’orientació sexual podem trobar i que significa cadascuna. Un cop l’alumnat hagi assolit aquesta base teòrica, procedirem a realitzar un Role Play. Imaginem que el grup té alguna dissidència, per exemple una persona transgènere, sortirà un grup a escenificar-ho. I a partir de la teatralització comentarem com gestionaríem el cas a l’aula i com actuaríem. Aprofitarem les accions i actituds que han anat sorgint a la dinàmica per trencar amb els mites al voltant del col·lectiu LGTBIQ+. Amb aquesta dinàmica, pretenem posar de manifest els prejudicis respecte al col·lectiu LGTBIQ+.
D'octubre a juny.
Matins en horari escolar. Durada 1:30h.
Subvencionada Ajuntament.
Activitat a l'aula.
Clara Dachs Bernad 607 280 750dones@cerdanyola.cat