Vés al contingut

Formulari de cerca

Ajuntament de
Cerdanyola

  • Inici
  • Llistat d'Activitats
  • Altres recursos
  • Contacte

Ajuntament de Cerdanyola del Vallès

  • Inici
  • Llistat d'Activitats
  • Altres recursos
  • Contacte
Blocs Educatius

Cerdanyola Educa

  1. Llistat d'Activitats
  2. El modernisme: del món a Cerdanyola
  • Ciutat, història i patrimoni
  • Arts Escèniques
  • Arts visuals i plàstiques
  • Expressió corporal, joc i esport
  • Educació ambiental
  • Educació per la salut
  • Educació per la mobilitat segura
  • Igualtat, solidaritat i convivència
  • Mitjans de Comunicació
  • El món de la paraula
  • Tothom educa
  • Comunitat Educativa
  • Blocs educatius
  • Ciutat, història i patrimoni
  • Arts visuals i plàstiques
  • Arts Escèniques
  • Expressió corporal, joc i esport
  • Educació ambiental
  • Educació per la salut
  • Educació per la mobilitat segura
  • Igualtat, solidaritat i convivència
  • Mitjans de Comunicació
  • El món de la paraula
  • Tothom educa
  • Comunitat Educativa

El modernisme: del món a Cerdanyola

Activitat adreçada a tots els cursos de l'ESO i Batxillerat. Només un nivell per centre i etapa.

La normativa del museu prohibeix un grup superior a 25 persones a les sales del museu, per això, depenent del nombre d'alumnes, s'hauran de tenir en compte les següents opcions:

  • OPCIÓ A:
    Es tracta d'una visita comentada a l’exposició permanent del MAC, en la que una educadora especialitzada acompanyarà al grup a través dels diferents àmbits de la mostra per emfatitzar algunes obres exposades. Les imatges escollides ens serviran per fer entendre a l’alumnat que el canvi de segle a Catalunya va ser un moment esplendorós per a la cultura i les arts. Aquesta època d’or de l’art català i del fenomen de l’estiueig a la nostra ciutat s’entén gràcies a una sèrie de factors econòmics i socials que explicarem durant la visita. També explicarem les raons per les quals el corrent modernista es va desenvolupar tant a Catalunya, així com les seves característiques estilístiques principals.
  • OPCIÓ B:
    Inclou la mateixa visita al museu, de manera més breu, i es continua amb un itinerari per l'antic Barri de Dalt (des de l'encreuament del carrer de Sant Ramon amb el carrer de Santa Maria fins la plaça de l'Ajuntament), on el grup s'anirà aturant en alguns punts de rellevància, com l'antiga Cooperativa la Constància, Can Llopis, la Torre Vermella o la Rectoria i l'Ajuntament, per conèixer més en profunditat com era la Cerdanyola modernista i com ha canviat.

Per a grups més nombrosos o altres opcions (tant de contingut com d'horaris), contacteu amb el responsable del museu.

Objectius:

  • Conèixer el llenguatge artístic de les diferents arts plàstiques i visuals i adquirir una terminologia específica, utilitzar-la amb precisió i rigor i aplicar-la a l'esquema d'un mètode d'anàlisi i interpretació de les obres d'art.
  • Entendre les obres d'art en la seva globalitat, com a exponents de la creativitat humana, susceptibles de ser gaudides per si mateixes i valorades com a documents testimonials d'una època i una cultura concretes.
  • Identificar, analitzar, caracteritzar i diferenciar algunes de les manifestacions artístiques de l’època contemporània, situar-les en les coordenades espacio-temporals, descobrir-ne les connexions explicatives amb el context social i històric i sintetitzar-ne les significacions i els processos diacrònicament observables, tot relacionant-los amb els estils precedents i consegüents.
  • Conèixer, gaudir i valorar el patrimoni artístic, contribuint de manera activa a la seva conservació, com a font de riquesa i llegat que cal transmetre a les generacions futures i rebutjant els comportaments que el deterioren.
  • Adquirir criteris per conformar el gust personal, la capacitat de gaudir de l'art i el desenvolupament del sentit crític, aprenent a expressar sentiments propis davant les creacions artístiques, respectant la diversitat de percepcions davant l'obra d'art i superant estereotips i prejudicis.
  • Fomentar el reconeixement de l’interculturalitat a partir de les diverses influències d’aquest moviment artístic.
  • Reconèixer el modernisme en relació al marc artístic europeu i internacional, alhora que es situa Cerdanyola en el context històric contemporani.

Observacions:

  • Cal especificar l’opció  A o B en l’apartat d’observacions al fer la inscripció.

 

Enllaç: 
Museu d'Art de Cerdanyola
Bloc: 
Arts visuals i plàstiques
Cicle: 
Educació Secundària Obligatoria i Batxillerat
Servei responsable: 
Cultura
Equipament: 
Museu d'Art de Cerdanyola
Organització: 
Ajuntament de Cerdanyola
Calendari: 

D'octubre a juny.

Horari: 

Matins en horari escolar.

Durada: 2 h (es pot pactar)

Preu: 

Activitat subvencionada per l’Ajuntament de Cerdanyola.

Localitzacio: 

Museu d'Art de Cerdanyola. 
Carrer de Sant Martí, 88.
Veure mapa.

Contacte: 

Quim Módenes
935 808 888 Ext. 3632
modenesbj@cerdanyola.cat

Logo Cerdanyola del Vallès
  • Pl. Francesc Layret, s/n
  • 08290 Cerdanyola del Vallès,
  • Tel. 935 80 88 88

Segueix-nos a:

 
  • Inici
  • |
  • Avís legal
  • |
  • Protecció de dades
  • |
  • Mapa del lloc
  • |
  • Accessibilitat