El programa implica un treball transversal entre els Serveis d’Educació, Cultura, Arxiu Municipal i el Museu de Ca n'Oliver i es reforça amb altres agents del municipi entre els que cal destacar els avis i àvies que participen en la transmissió d’història oral a les escoles, els propietaris i propietàries d’edificis privats (masies, castell), la parròquia, el CEA Can Coll del Consorci del Parc de Collserola.
El terme de Cerdanyola ha estat habitat per diferents comunitats humanes des del paleolític. Són les immillorables condicions de vida que posseeix la comarca del Vallès els que han afavorit aquesta continuïtat de poblament.
En cada època aquest grups humans han adoptat unes pautes d’explotació i d’ocupació del territori diferents en funció d’una gran varietat de condicionants. Malgrat la forta ocupació d’aquest territori i les grans transformacions que s’hi han produït especialment durant el segle XX, és possible trobar testimonis de la presència d’aquest grups humans a partir dels quals és possible reconstruir aspectes relacionats amb la seva economia, vida quotidiana, creences, etc; segons les èpoques.
Jaciments arqueològics d’èpoques diferents, una ermita barroca i un castell, esglésies d’estils arquitectònics diversos, cases de pagès, barris i habitatges de tipologia diversa, monuments escultòrics, una universitat i un parc tecnològic, indústries i tallers i, a més, camps de conreu i erms, boscos i prats, carreteres i vies de tren i la toponímia són un reflex d’aquesta llarga història humana a Cerdanyola que, observant amb atenció el paisatge, es pot descobrir i reconstruir amb paciència.
Una sèrie d’activitats educatives: visites guiades, dossiers pedagògics, etc. adreçades a l’alumnat des de l’educació Infantil fins a l’Educació Secundària post-obligatòria, escola d’adults i centres d’educació especial, que es realitzen dins l’horari lectiu. Podeu veure el llistat clicant aquí.
Tornar a la pàgina d'actualitat